Residents’ Attitudes toward Tourism Development and Impacts in Koti -Kanasar, Indroli, Pattyur Tourism Circuit of Uttarakhand State, India
Fecha
2016Resumen
Indian Himalaya is characterized by tourism potential which provides good opportunity for economic development in long run. Considering vast potential for tourism development, Koti -Kanasar, Indroli, Pattyur circuit of Uttarakhand has been identified as an area for rural tourism promotion by Indian Ministry of Tourism. Since the circuit is in involvement stage of development, it is important to ensure sustainable development of tourism for which understanding of residents’ attitude is very essential. This study examined attitude of residents towards tourism impacts and influence of demographic attributes on their attitude. The study reveals that infrastructure facilities, design and package of rural tourism
products, skill development programs for stakeholders and specific marketing campaigns are essential to tourism development. Findings indicate that residents understand the extent of tourism impacts in their mountainous region with respect to economic, social and environmental dimensions. Study also reveals that
although locals want to increase tourism gains with corresponding effort to reduce consequences deprived, their perceived impacts of tourism vary across their demographic variables. Himalaya indio se caracteriza por el potencial turístico que ofrece una buena oportunidad para el
desarrollo económico de largo plazo. Teniendo en cuenta un gran potencial para el desarrollo turístico, Koti-
-Kanasar, Indroli, circuito Pattyur de Uttarakhand ha sido identificado como área para la promoción del turismo
rural a través del Ministerio de Turismo de la India. Puesto que el circuito está en la etapa de desarrollo la
participación, es importante para garantizar el desarrollo sostenible del turismo para el que es muy esencial la
comprensión de la actitud de los residentes. Este estudio examinó la actitud de los residentes hacia los efectos
y la influencia de los atributos demográficos en su actitud de turismo. Un estudio revela las instalaciones de infraestructura,
diseño y envases de productos de turismo rural, programas de desarrollo de habilidades para los
interesados y campañas de marketing específicas son esenciales para el desarrollo del turismo. Los hallazgos
indican que los residentes a comprender la magnitud de los impactos del turismo en su región montañosa en
las dimensiones económicas, sociales y ambientales. Estudio revela también que, aunque los lugareños quieren
aumentar las ganancias del turismo con el correspondiente esfuerzo para reducir las consecuencias privadas,
sus impactos percibidos de turismo varían a través de sus variables demográficas.