• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Programación didáctica y programación anual de aula en Matemáticas para 4º de la ESO

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Alonso Siverio, Luis
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/11544
Abstract
El trabajo que a continuación se presenta pretende ofrecer una alternativa de programación anual para la asignatura de Matemáticas Orientadas a las Enseñanzas Académicas en la etapa de Educación Secundaria Obligatoria, concretamente en el nivel de 4.º curso, aunque bien podría ser adaptable a otros niveles. La metodología seguida para el diseño de la programación es la basada en el desarrollo de situaciones de aprendizaje, tratando de abarcar los criterios, contenidos, estándares y competencias curriculares del nivel de una manera distinta a la tradicionalmente ofrecida por los libros de texto. El aprendizaje contextualizado y competencial será la base principal en la que se sustenten las situaciones de aprendizaje, buscando que el alumnado adquiera los conocimientos pertinentes sin perder de vista su utilidad en la vida cotidiana y en la realidad que lo rodea.
 
The following project aims to present an alternative option to an annual didactic program for Mathematics in Secondary School, specifically in the 4th level, also adaptable to others. The methodology used to design the work is based on the development of learning situations, trying to include the course criteria, contents and competences in a different way than the traditional school textbooks. The contextualized and competence education will be the main basis of those situations, looking for the students to learn the knowledges while they see their usefulness in the daily life and the reality that surrounds them. Connecting concepts with experiences where the students focus their interest in solving real problems will be one of the main objectives. Hence, it could be seen situations including contents from different learning blocks at the same time, or even from other subjects, so they could be multidisciplinary situations too.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00