• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aplicación de la Flipped Classroom y las inteligencias múltiples a la enseñanza de las Ciencias Sociales

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación
Complete registry
Show full item record
Author
Lorenzo Hernández, Sandra
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/11602
Abstract
La escuela de hoy en día debe adaptarse al mundo que nos rodea. Un mundo inmerso en las nuevas tecnologías que el sistema educativo no puede obviar. Es necesario salir de ese enfoque educativo tradicional que todos conocemos donde el profesor es el centro del conocimiento y los alumnos son meros oyentes del mismo. Nuevos enfoques pedagógicos como Flipped Classroom son necesarios para enfrentar los desafíos del siglo XXI. Nuestro objetivo es presentar un proyecto que analiza la integración de este enfoque pedagógico relacionado con las inteligencias múltiples, dentro de la enseñanza de las Ciencias Sociales en la Educación Primaria, así como la motivación y la satisfacción de los alumnos relacionados con este enfoque. Además, se analizará la causalidad entre la mejora en los niveles cognitivos inferiores de la Taxonomía de Bloom y la Flipped Classroom. Por este motivo, en este proyecto presentaremos una investigación basada en una comparación entre dos grupos de segundo de primaria del Colegio Acaymo (Tenerife) pero pertenecientes a dos años académicos diferentes. Los resultados obtenidos muestran cierta relación positiva entre el enfoque pedagógico Flipped Classroom y las diferentes variables estudiadas.
 
Nowadays the school must be adapted to the technological world that surrounds us. A world immersed in new technologies that the education system cannot ignore. It is necessary to abandon traditional education that we all know, where the teacher is the centre of knowledge and the students are passive listeners. New pedagogical approaches like Flipped Classroom are necessary to cope with challenges in the twenty-first century. Our aim is to present a project that analyses the integration of this pedagogical approach related with multiple intelligences, within Social sciences teaching in Primary Education, as well as the motivation and satisfaction of the pupils related with this approach. Besides, the causality between the improvement in the cognitive levels of the lower levels of Bloom´s Taxonomy and the Flipped Classroom will be analysed. For this reason, in this project we will present an investigation based on a comparison between two groups of primary, second grade in the Acaymo’s School (Tenerife) belonging to two different academic years. Results obtained show a certain positive relationship between the Flipped Classroom pedagogical approach and the different variables studied.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00