A journey to the postmodern capital of the american west: Hunter S. Thompson's Fear and loathing in Las Vegas
Autor
Río Raigadas, DavidFecha
2009Resumen
El presente artículo analiza la obra de Hunter S. Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas: A Savage Journey to the Heart of the American Dream (1971), centrándose en su poder para retratar las características peculiares de Las Vegas y su condición de símbolo del Nuevo Oeste y de la América contemporánea. Se destaca además que el relato de Thompson, al igual que otras populares obras sobre Las Vegas publicadas en las últimas décadas, ha contribuido a la extensión de una imagen arquetípica de esta ciudad, convertida en la encarnación del pecado, la artificialidad, el caos y el exceso en la América postmoderna. The following article examines Hunter S. Thompson’s Fear and Loathing in Las Vegas: A
Savage Journey to the Heart of the American Dream (1971) both in terms of its revelatory
value to the peculiar nature of Las Vegas and also as major literary testimony to the symbolic role of this city as a microcosm of the New West and of contemporary America. It is
also argued that most Las Vegas writing, as exemplified by Thompson’s book, has often
overlooked the multiple ingredients and complexity of Las Vegas life to focus on the archetypal image of this city as the incarnation of vice, artificiality, chaos, and excess in postmodern
America.