Ciencia y Educación Física se dan de la mano
Date
2019Abstract
Traditionally, the study of science has been conceived in the classrooms of primary
education as an isolated process in the rest of the subjects and the teaching-learning process is
intuitively related to the development of theoretical classes in the classrooms. Far from this
traditional conception, the proposal of this end-of-degree project aims to approximate the
learning of concepts related to astrobiology and astronautics from the context of a Physical
Education class, bringing students closer to the acquisition of real experiences through the
simulation and the motor game. Tradicionalmente el estudio de las ciencias ha sido concebido en las aulas de Educación
Primaria como un proceso aislado al resto de materias y cuyo proceso de enseñanza-aprendizaje
se relaciona intuitivamente con el desarrollo de clases teóricas en las aulas. Lejos de esta
concepción tradicional, la propuesta de este trabajo de fin de grado pretende aproximar el
aprendizaje de conceptos relacionados con la astrobiología y la astronáutica partiendo del
contexto de una clase de Educación Física, aproximando al alumnado a la adquisición de
experiencias reales a través de la simulación y el juego motor.