Los problemas de conducta en el alumnado de Educación Primaria
Author
Perez Martin, AmeliaDate
2019Abstract
The main purpose of this work is the inclusion of a student with behavioural
problems and difficulty in social skills in their classroom, both with their educators and
with their peers. Behaviour problems affect children mainly in their personal environment
when it comes to developing the necessary skills for correct socialization, and
consequently affect their environment, as the inclusion of the subject with others is a task
that is complicated day by day. In order to improve this situation, a series of projects are
proposed based on the child's own needs and the context that surrounds him, with the aim
of favouring his situation in the classroom and at home with his relatives. Este trabajo tiene como principal finalidad favorecer la inclusión de un alumno
que manifiesta problemas de conducta y dificultad en las habilidades sociales en su aula,
tanto con el profesorado, como con sus iguales. Los problemas de conducta afectan al
niño principalmente en su ámbito personal a la hora de desarrollar las habilidades
necesarias para una correcta socialización, y afectan como consecuencia a su entorno, ya
que la inclusión del sujeto con los/as demás es una tarea que se le complica día a día. Para
poder mejorar esta situación se proponen una serie de proyectos basados en las
necesidades propias del niño, sin olvidar contexto que le rodea, con el fin de favorecer su
situación en el aula y en casa con sus familiares.