La escuela actual no es intercultural.
Date
2019Abstract
The aim of this Project is to analyze the great cultural variety that the spanish
classrooms have today. The teaching work in this case, has a duty to respond to the
continuous demands of an increasingly complex society, where it is necessary to apply
and facilitate a positive encounter between the different cultures.
Each teacher within the different multicultural educational interventions, shoul start
from a general knowledge of terms such as multiculturality or interculturality and give
the best response that allows accepting and understanding the different cultures present
in the country and therefore in the school. Respect between cultures should be fostered
and continuous encounters should be facilitated, allowing for moments of cultural
exchanges. Este Trabajo de Fin de Grado ha tenido como objetivo analizar la gran variedad cultural
que cuentan las aulas españolas en la actualidad. La labor docente en este caso, tiene
como deber responder a las continuas demandas de una sociedad cada vez más
compleja, donde es necesario aplicar y facilitar un encuentro positivo entre las
diferentes culturas.
Cada docente dentro de las diferentes intervenciones educativas pluriculturales, debe
partir, de un conocimiento general de términos como multiculturalidad o
interculturalidad y dar la mejor respuesta que permita aceptar y entender las diferentes
culturas presentes en el país y por ende en la escuela. Se debe fomentar un respeto entre
culturas y facilitar continuos encuentros que permitan momentos de intercambios
culturales.