Satisfaction, motivation, loyalty and segmentation of tourists in World Heritage cities
Date
2018Abstract
This paper presents research that deals with the study of the motivation, satisfaction and loyalty
of tourists visiting the city of Cordoba, Spain, a World Heritage Site. For this, the results of a study carried
out on tourists during their stay in the city are presented. The study identifies two motivational dimen‑
sions in connection with the visit: one cultural and the other multi-motivational, which includes a variety
of reasons such as gastronomy and pleasure-seeking. Additionally, also analysed in this research is how the
motivation for visiting the city leads to tourists having greater satisfaction with their visit and more loyalty
to that tourist destination. Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre la motivación, la satisfacción y
la lealtad de los turistas que visitan la ciudad de Córdoba (España), reconocida como Patrimonio de la Hu‑
manidad. Los resultados procedente de un trabajo de campo consistente en la realización de encuestas a los
turistas mientras que se encontraban en la ciudad. La investigación identifica dos dimensiones motivacio‑
nales en relación con la visita: una cultural y otra multi-motivacional, que incluye una variedad de razonas
como la gastronomía o la búsqueda de desconectar con lo cotidiano. Asimismo, también se analiza en esta
investigación como la motivación para la visitar la ciudad está relacionada con la satisfacción con la visita y
con la lealtad al destino turístico.