English Language Standards in Academic Articles: Attitudes of Peer Reviewers
Autor
Hewings, MartinFecha
2006Resumen
This paper investigates comments on English language in peer reviews of manuscripts sub-
mitted to the journal English for Specific Purposes. The source of data is a corpus of 228 peer
reviews of papers written by native English speaking (NES) and non-native English speak-
ing (NNES) authors. The findings suggest that the reviewers considered English language
standard to be an important factor in judging papers to be publishable or not. Papers by
both NES and NNES authors attracted comments on English, but the NES-authored pa-
pers generally attracted more positive and the NNS-authored papers more negative com-
ment. Certain areas of language appeared to be more problematic for NNS authors and
others for NNES authors. Overall, however, the study suggests that we need to look at
factors other than English language standards in submitted papers for an explanation of the
lower rate of NNES-authored papers judged by reviewers to be publishable. Este artículo examina los comentarios acerca del uso de la lengua inglesa en las evaluaciones
de originales enviados a la revista English for Specific Purposes. Los datos se basan en un
corpus de 228 evaluaciones de artículos escritos tanto por hablantes nativos del inglés (HNI)
como por no nativos del inglés (HNNI). La investigación demuestra que los evaluadores
consideran el estándar de la lengua inglesa un factor importante a la hora de decidir si el
artículo es publicable o no. Aunque se comenta el uso de la lengua tanto de los autores HNI
como de los HNNI, lo cierto que es los primeros suelen recibir comentarios más positivos
que los segundos. En general, sin embargo, el estudio sugiere que además del empleo de la
lengua inglesa hay que contemplar otros factores para explicar el porcentaje inferior de
aceptación para su publicación de los artículos de autores HNI.