Show simple item record

dc.contributor.authorBloch, Avital
dc.date.accessioned2019-11-11T14:02:16Z
dc.date.available2019-11-11T14:02:16Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2530-8335
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/17299
dc.description.abstractThis essay analyzes the development of American women’s art from the first decades of the 20th century through the 1990s. The first one is painter Georgia O’Keeffe, who became an early symbol of a female artist and a model to follow in treating gender issues during the second half of the century. Photographer Diane Arbus represents the pre-feminist genera- tion of women who grew up in the postwar, while painter Judy Chicago emerged as a pioneer of what is known as Second Wave Feminism of the 1960s. Other artists defined as post-feminist artists since the 1980s, such as sculpture Maya Lin, Cindy Sherman, and photographer Sally Mann, have expressed a new set of gender sensibilities and exercised artistic practices that are different from those of previous generations.en
dc.description.abstractEste ensayo analiza la evolución del arte americano realizado por mujeres en un período que cubre desde las primeras décadas hasta el final del siglo XX. La primera artista que se estudia es Georgia O’Keefe, quien se convirtió en símbolo de la mujer artista y en un modelo a seguir por su relación con las cuestiones de género durante la segunda mitad de ese siglo. La fotógrafa Diane Arbus representa a la generación prefeminista que apareció tras las II Gue- rra Mundial, mientras que la pintora Judy Chicago fue una pionera de lo que se denominó como la Segunda Ola Feminista en los años sesenta. Otras artistas calificadas como postfe- ministas a partir de los años ochenta, como la escultora Maya Lin, Cindy Sherman y la fotógrafa Sally Mann, se han manifestado a través de nuevas sensibilidades en cuanto al género y han llevado a cabo prácticas artísticas diferentes a las generaciones anteriores.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista Canaria de Estudios Ingleses Año 2006 n. 53, pp.183-200;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleAmerican Women's Art: Gender from Pre-feminism to Post-feminismen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordEstados Unidoses_ES
dc.subject.keywordmujereses_ES
dc.subject.keywordartistas del siglo XXes_ES
dc.subject.keywordartees_ES
dc.subject.keywordfeminismoes_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional