The genius of Shakespeare and eighteenth century Europe
Author
Golinelli, GilbertaDate
2005Abstract
A lo largo del siglo XVIII el término genio, referido particularmente al genio de Shakespeare,
se convierte en central en las mayores reflexiones críticas y estéticas y se vincula con la
formación y diversificación de las distintas naciones y culturas europeas, alcanzando múltiples
acepciones. Este artículo se ocupa de la recepción del genio de Shakespeare teniendo en
cuenta no sólo los diferentes contextos histórico-culturales, especialmente el inglés y el
alemán, sino también la existencia de un significado elitista del término genio, usado
solamente por un pequeño grupo de intelectuales, así como una acepción popular destinada
a un público heterogéneo. Throughout the eighteenth century the term genius with reference to Shakespeare was central
to the first major critical and aesthetic reflections and became profoundly connected to
the formation and diversification of the various national European cultures and identities.
This paper traces the reception of Shakespeare’s genius in Europe comparing not only different
historical and cultural contexts, specially the English and German one, but considering
also the existence of an elitist meaning of the word genius, used only in a small circle of
intellectuals, and a popular one comprehensible to a heterogeneous class of reader.