La Audición Musical en la Educación Secundaria
Date
2020Abstract
This paper intends to do research on the use of active hearing in Compulsory
Secondary Education on the island of Tenerife. To obtain data from this work, a
questionnaire, has been used in which the use of musical audition and the
importance it has on students for its development are emphasized. It will also include
a theoretical framework of the pedagogies that most develop hearing as the main
resource of musical education and the presence of hearing in the Compulsory
Secondary Education curriculum.
I hope to discover how musical hearing is applied in Secondary Education
centers, since I understand that it is a very important part in the musical development
of students. El presente trabajo pretende hacer una investigación sobre el uso de la
audición activa en la Educación Secundaria Obligatoria en la isla de Tenerife. Para la
obtención de datos de este trabajo se ha usado un cuestionario, en el cual se hace
hincapié en el uso de la audición musical y la importancia que tiene en el alumnado
para su desarrollo. También se incluirá un marco teórico de las pedagogías que más
desarrollan la audición como principal recurso de educación musical y la presencia
de la audición en el currículo de la Educación Secundaria Obligatoria.
Espero descubrir cómo se aplica la audición musical en los centros de
Educación Secundaria, ya que entiendo que es una parte muy importante en el
desarrollo musical del alumnado.