El dibujo como recurso educativo en las aulas de Educación Infantil
Date
2020Abstract
Este Trabajo de Fin de Grado se centra en analizar el valor educativo que tiene el dibujo en la
etapa de Educación Infantil, resaltando su importancia como medio para acercarnos al mundo
interior del niño y favorecer su desarrollo integral. Para ello, hemos realizado una revisión
bibliográfica de 18 textos publicados entre 1988 y 2019. El trabajo comienza justificando el
porqué de la elección del tema de estudio, lo cual tiene que ver con el desarrollo de nuestras
prácticas. A continuación, se determinan las fuentes seleccionadas y se lleva a cabo un análisis
a partir de los propios textos. Finalmente, añadimos una discusión crítica personal y una
reflexión sobre las competencias del Grado de Maestro/a en Educación Infantil alcanzadas. This end-of-degree project isfocused on analysing the educational value of drawing in the Early
Childhood stage, highlighting its importance as a mean of approaching the inner world of the
child and promoting his comprehensive development. To accomplish this study, we have
conducted a bibliographic review of 18 texts published between 1988 and 2019. This project
begins with the justification of why we have chosen the subject of study, which is related to our
experiences during our training. The next step is the selection of the sources and the analysis of
them. Finally, we add a personal critical discussion and a reflection on the achievement in
relation to the skills of the Degree in Early Childhood Education.
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.