The Relationship between Destination Image, Curiosity and Destination Loyalty and the Moderator Role of Demographic Variables: A Research in Antalya Destination
Date
2020Abstract
El propósito de esta investigación es determinar la relación entre las dimensiones de la imagen
de destino, la curiosidad de destino y la lealtad, así como analizar el efecto moderador de las variables
demográficas en la relación entre la curiosidad de destino y la lealtad. La técnica de encuesta ha sido
utilizado en la investigación. Los análisis de EFA, CFA, Path y de Slope se han llevado a cabo a través de 397
encuestas recolectadas de turistas extranjeros que vienen a Antalya, Turquia. Como resultado del estudio,
se ha determinado que existen relaciones significativas entre las dimensiones de la imagen del destino, la
curiosidad y la lealtad. Además, se ha determinado que el estado civil tiene un efecto de moderador en la
relación entre la curiosidad del destino y la lealtad. The purpose of this research is to determine the relationship between the dimensions of destination
image, destination curiosity and loyalty, as well as to analyze the moderating effect of demographic variables
on the relationship between destination curiosity and loyalty. The survey technique has been used in the
research. EFA, CFA, Path and Slope analyzes have been conducted through 397 surveys collected from
foreign tourists coming to Antalya, Turkey. As a result of the study, It has been determined that there are
significant relationships between the dimensions of the destination image, curiosity and loyalty. In addition,
it has been determined that marital status has a moderating effect on the relationship between destination
curiosity and loyalty. application/pdf