Show simple item record

dc.contributor.authorRamay, Allison
dc.date.accessioned2020-11-05T14:34:18Z
dc.date.available2020-11-05T14:34:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2530-8335
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/21830
dc.description.abstractConsiderando las obras semi-autobiográficas de Cherríe Moraga y los textos críticos de académicos, en este artículo mantenemos que en su obra dramática The Hungry Woman: A Mexican Medea (2001), Moraga no solo ofrece una crítica hacia la heteronormatividad patriarcal, sino que va más allá; nombra los elementos necesarios para una sociedad en la cual su concepto de “Queer Aztlán” (1993) sería posible. En la lectura que ofrecemos de esta obra, demostraremos que The Hungry Woman brinda semillas inesperadas de cambio a través del personaje secundario de Luna. Al cambiar nuestro enfoque hacia este personaje es posible que apreciemos mejor la visión de futuro de Moraga y las simientes de la noción de “Queer Aztlán” dentro de ella.es_ES
dc.description.abstractDrawing on Cherríe Moraga’s semi-autobiographical writings and varied scholarly work, this article contends that in her play, The Hungry Woman: A Mexican Medea (2001), she not only critiques patriarchal heteronormativity, but she goes further by naming the necessary elements for a society in which her “Queer Aztlán” (1993), would be possible. Through a close reading of The Hungry Woman: A Mexican Medea (2001), this article demonstrates that the play not only focuses on the necessary deconstruction of patriarchal nationalism, but it also offers the unexpected seeds of change, found in the secondary character of Luna. By shifting our focus onto this character, we may better appreciate Moraga’s forward thinking and the kernels of “Queer Aztlán” expressed in this play.en_EN
dc.description.abstractapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherServicio de Publicaciones. Universidad de La Lagunaes_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista Canaria de Estudios Ingleses, 81, 2020, pp. 169-179;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleQueer Aztlán in Cherríe Moraga’s The Hungry Woman: A Mexican Medeaen_EN
dc.title.alternativeLa Aztlán queer en The Hungry Woman: a Mexican Medea de Cherríe Moragaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.25145/j.recaesin.2020.81.11
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keyword“Queer Aztlán”es_ES
dc.subject.keywordMedea/Coyolxauhqui/Coatlicue/Huitzilopochtlies_ES
dc.subject.keywordChac- Mooles_ES
dc.subject.keywordThe Hungry Womanes_ES
dc.subject.keywordAztlánes_ES
dc.subject.keywordnacionalismo patriarcales_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional