• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El impacto de Escape Room en Entornos Educativos de Aprendizaje: Una revisión bibliográfica sobre la influencia de las Tecnologías de la Información y la Comunicación para su desempeño

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación
Complete registry
Show full item record
Author
Hernández Toledo, Almudena Luisa
Date
2021
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/22772
Abstract
En el presente Trabajo Fin de Máster se lleva a cabo una revisión bibliográfica cuyo fin se ha centrado en ofrecer una recopilación de artículos de investigación que traten sobre el impacto en el aprendizaje tras la puesta en práctica de la estrategia Escape Room y el uso de Tecnologías de la Información y Comunicación para su desempeño. En total se han analizado 26 artículos cuyos resultados afirman que son experiencias que incrementan la motivación en el alumnado, promueven el aprendizaje activo y son de utilidad para trabajar destrezas y habilidades. Asimismo, el uso de tecnologías digitales durante el juego se ha visto como medio para la adquisición de los aprendizajes. Se concluye que su potencial educativo reside en facilitar el aprendizaje de un tema, sin embargo, no se puede afirmar que los resultados obtenidos en relación con los contenidos y las TIC sean favorables en la mayor parte de los casos.
 
In this master's thesis, a bibliographic review is carried out whose aim has focused on offering a compilation of research articles that deal with the impact on learning after the implementation of the Escape Room strategy and the use of Information and Communication Technologies for its performance. In total, 26 articles have been analyzed whose results affirm that they are experiences that increase motivation in students, promote active learning and are useful for working on skills and abilities. Likewise, the use of digital technologies during the game has been seen as a means for acquiring learning. It is concluded that its educational potential lies in facilitating the learning of a subject, however, it cannot be said that the results obtained in relation to content and ICT are favorable in most cases.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00