Show simple item record

dc.contributor.advisorMartín Martín, Pedro Ángel 
dc.contributor.authorAfonso Funke, Elena
dc.contributor.otherMáster Univ. en Formación del Profes. en E.S.O., Bachillerato, F.P. y E.Ii.
dc.date.accessioned2021-04-19T08:46:32Z
dc.date.available2021-04-19T08:46:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/22905
dc.description.abstractThe teaching of pronunciation is a fundamental and yet, in practice, often a neglected aspect in English classrooms in Spain. An intelligible pronunciation is vital for oral communication, both privately and professionally. Hence, it is an integral component of language skills as it greatly affects the fluency of communication. Although oral language skills are generally considered important, pronunciation is often overshadowed by other aspects of the language in the classrooms thus, playing a secondary role in language teaching. The teaching of pronunciation is influenced by several factors including teachers and their need to follow a strict curriculum in which they have to focus largely on the four main language skills (listening, speaking, reading and writing), not having enough material available in textbooks to teach pronunciation and teachers feeling that they do not have enough knowledge to teach pronunciation or the time needed to plan it. The aim of this study is to examine the attention that is given to pronunciation in a real educational context. To this end, I have analyzed the responses to a questionnaire administered to an English teacher, the pronunciation exercises included in the textbook used in class and the main pronunciation difficulties of a group of students. I have also sought to design a series of activities that could help these students overcome the perceived difficulties. As an ultimate goal, this study aims to highlight the importance of pronunciation in Spanish schools by encouraging teachers to integrate pronunciation in their classes through several meaningful activities with the objective to enhance students’ communicative competence.en
dc.description.abstractLa enseñanza de la pronunciación es un aspecto fundamental, si bien, en la práctica muchas veces es un aspecto ignorado en las clases de inglés en España. Una pronunciación inteligible es vital para la comunicación oral, tanto en el ámbito privado como profesional. Por tanto, es un componente integral de las habilidades lingüísticas, ya que afecta en gran medida a la fluidez de la comunicación. Aunque las habilidades comunicativas se consideran generalmente importantes, la pronunciación se ve con frecuencia eclipsada por otros aspectos de la lengua en las clases, desempeñando así un papel secundario en la enseñanza del idioma. La enseñanza de la pronunciación se ve influida por varios factores, entre ellos, los profesores y su necesidad de seguir un currículum estricto en el que han de centrarse principalmente en las cuatro destrezas básicas (listening, speaking, reading and writing), el hecho de no disponer de material suficiente en los libros de texto para enseñar la pronunciación y la sensación de los profesores de no tener suficiente conocimiento para enseñarla o el tiempo necesario para planificarla. El propósito de este trabajo es examinar la atención que se le otorga a la pronunciación en un contexto educativo real. Para ello, he analizado las respuestas a un cuestionario administrado a un profesor de inglés, los ejercicios de pronunciación incluidos en el libro de texto utilizado en clase y las principales dificultades de pronunciación de un grupo de estudiantes. También he tratado de diseñar una serie de actividades que puedan ayudar a estos estudiantes a superar las dificultades percibidas. Como objetivo final, este estudio pretende destacar la importancia de la pronunciación en instituciones educativas españolas, animando al profesorado a integrar la pronunciación en sus clases a través de varias actividades significativas con el fin de mejorar la competencia comunicativa de los estudiantes.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.rightsNo autorizo la publicación del documento
dc.titleThe Importance of Teaching English Pronunciation in Spanish Schoolsen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record