• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Enseñar ciencias con el uso de las TIC

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación
Complete registry
Show full item record
Author
Garrido García, Cristina
Date
2021
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/22932
Abstract
Educar a través de las Ciencias es enseñar a los estudiantes a aprender a través de un modelo constructivo, es decir, aprender haciendo y si para ello se utilizan las Tecnologías de la Educación y Comunicación como recurso innovador, el resultado puede ser magnífico. Este Trabajo de Fin de Máster consiste en una revisión bibliográfica desde la perspectiva educativa con el fin de entender cómo se relaciona la enseñanza científica con las TIC. Para ello se analizaron un total de veintiocho artículos considerándose una muestra de literatura científica suficiente para indagar como influyen las TIC en la enseñanza-aprendizaje. Se identifican algunos temas principales donde aparece la enseñanza de las ciencias con recursos tecnológicos. Desde la perspectiva de la enseñanza, se deben de tomar medidas para que las TIC sean recursos innovadores donde a través de ellas se creen varias metodologías constructivas sobre las ciencias.
 
The education through the Sciences is teaching students to learn through a constructive model, in other words, to learn making and if they use Education and Communication Technologies as an innovative resource, the result can be great. This Master`s thesis consists on a bibliographical review from an educational perspective in order to understand how scientific teaching is related with ICT. So, a total of twenty eight articles have been analyzed, considering a sample of scientific literature enough to investigate how ICT influences teaching-learning. Some themes are identified where science teaching appears with technological resources. From the perspective of teaching, the measures must be taken so that ICTs are innovative resources where through them can create various constructive methodologies on science are the science.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00