• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Intervenciones en Inteligencia Emocional con escolares adolescentes y familias: Revisión Teórica

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Rodríguez Torres, Patricia
Date
2021
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/23253
Abstract
Aunque la Inteligencia Emocional ha sido objeto de estudio en diferentes ámbitos, el presente trabajo pretende revisar las intervenciones en Inteligencia Emocional realizadas en el ámbito educativo de secundaria y la implicación de las familias en los últimos veinte años. Se realiza una revisión bibliográfica en distintas bases de datos como Punto Q, Google Scholar y Wos. Los resultados reflejan que se trabaja principalmente con el alumnado, en un intervalo de 11 a 19 años, observándose beneficios como la mejora de las habilidades sociales o del rendimiento académico entre otros. Mientras que la figura de la familia es implicada como fuente de información o para dar opinión de sus hijos e hijas. Por tanto, se hace constatar la importancia de realizar intervenciones que impliquen tanto al alumnado como a la unidad familiar.
 
Although Emotional Intelligence has been the subject of study in different areas, this work aims to review the Emotional Intelligence interventions carried out in the secondary education field and the involvement of families in the last twenty years. A bibliographic review is carried out in different databases such as Punto Q, Google Scholar and Wos. The results reflect that it works mainly with the students, in an interval of 11 to 19 years, observing benefits such as the improvement of social skills or academic performance, among others. While the figure of the family is implicated as a source of information or to give an opinion to their sons and daughters. Therefore, the importance of carrying out interventions involving both students and the family unit is noted.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00