• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Actitudes del profesorado hacia el alumnado con necesidades educativas especiales

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Intervención Psicopedagógica en Contextos de Educación Formal y No Formal
Complete registry
Show full item record
Author
Cáceres Velázquez, María De Los Ángeles
Date
2021
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/23450
Abstract
El objetivo de este estudio es conocer las actitudes que presenta el profesorado en España hacia el alumnado con necesidades educativas especiales. Para ello, se ha realizado un estudio de revisión sistemática, que consistió en buscar la literatura existente que tratase esta temática en cuatro bases de datos diferentes (Dialnet, Scopus, PsycInfo y DOAJ). Se realizaron en total 16 búsquedas, de las cuales se seleccionaron 15 artículos para una lectura crítica, incluyendo, finalmente, 12 artículos en este estudio. A lo largo de la revisión, se ha comprobado que las actitudes que presenta el profesorado ante el alumnado con discapacidad, de manera general, son positivas. Además, se pone de manifiesto que existen diferentes factores que influyen en dichas actitudes, así como algunas barreras que se deben mejorar para favorecer la inclusión del alumnado. Por último, se ha propuesto realizar más estudios sobre este tema debido al aumento del alumnado con necesidades educativas especiales en las escuelas.
 
The main objective of the current study is to analyse the attitudes of teachers in Spain towards students with special educational needs. This research consists of a bibliographic review with the purpose of searching for literature related to this subject in four different databases (Dialnet, Scopus, PsycInfo y DOAJ). A number of sixteen searches have been done, from which fifteen articles were selected for critical reading but only twelve were finally included. Throughout the study, it has been proved that the teachers’ attitude regarding disabled students are, in general terms, positive. Furthermore, it has been observed that there are many factors and barriers that influence those behaviours, which must be improved in order to promote the inclusion of students. Finally, it has been proposed to keep researching the subject due to the increase in the number of students with special educational needs in schools.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00