• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Atención Temprana en Canarias. Proyecto de Innovación para la creación de Recursos de Atención Temprana en Canarias.

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Braccini Roldán, María del Carmen
Date
2021
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/23578
Abstract
La Atención Temprana constituye una de las estrategias más eficaces en la prevención de dificultades, así como en la mejora de la calidad y condiciones de vida de los niños y las familias. La inversión en las primeras etapas del desarrollo puede reportar grandes beneficios económicos y sociales a largo plazo, constituyendo una acción mucho más poderosa que las medidas de rehabilitación que después puedan ser necesarias. A pesar del extenso recorrido histórico de esta disciplina y de la evidencia científica que enfatiza la importancia y eficacia de la intervención en las etapas iniciales del desarrollo, actualmente Canarias es la única Comunidad Autónoma que aún no cuenta con una red de servicios públicos en materia de Atención Temprana (AT). Este proyecto de innovación se desarrolla como un estudio de carácter descriptivo, que tiene como objetivo analizar la situación de los recursos de AT en Canarias a través de las voces, tanto de los familiares como de los profesionales que atienden a estos niños; para ofrecer una propuesta de recursos materiales y humanos que pueda servir para dar cabida a las necesidades de esta población.
 
The Early Support constitutes one of the most effective strategies in the prevention of difficulties, as well as in the improvement of the quality and conditions of the lives of children and families. The investment at the early development stages can potentially bring significant economic and social long-term benefits, representing a more powerful action than the rehabilitation measures, that later could be necessary. Despite extensive historical trajectory of this discipline and the scientific evidence, which emphasizes the importance and effectiveness of intervention in the early development stages, nowadays Canary Islands is the only autonomous community which do not yet have a network of public services in Early Childhood. This innovation project is developed as a descriptive nature study which aims to assess the state of the Early Childhood resources in Canary Islands through relatives and professionals who support those kids, to submit a proposal of human and material resources that could be useful to cover this population requirements.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00