• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La comprensión lectora en textos discontinuos y su aplicación didáctica en las aulas de Educación Secundaria Obligatoria.

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
García Acevedo, Angelina
Date
01/06/2021
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/23618
Abstract
Este trabajo de investigación tiene como objetivo el estudio de la comprensión lectora y producción de textos discontinuos en el alumnado de 4.º ESO del IES Domingo Pérez Minik. El análisis se centra en la lectura de las infografías de diversa temática y respuesta a preguntas literales, inferenciales y de valoración crítica para evaluar el grado de comprensión lectora.
 
The objective of this research work is to study the reading comprehension and production of discontinuous texts for 4º ESO students from IES Domingo Pérez Minik. The analysis focuses on reading the infographics of diverse topics and answering literal questions, inference and critical assessment to evaluate the degree of reading comprehension.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00