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dc.contributor.authorMilică, Iulia Andreea
dc.date.accessioned2022-02-25T10:48:41Z
dc.date.available2022-02-25T10:48:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issne-2530-8335
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/26585
dc.description.abstractTransition, dynamism, prosperity, freedom, and youth characterize the Roaring Twenties. Women experienced some of the most radical changes in all areas of life, private and pub- lic, and fashion reflected this newly gained freedom: shorter dresses, short hair, make-up, deep necklines, and a boyish charm. Francis Scott Fitzgerald’s writings mirror this world of contradictions: its enthusiasm and frivolity, its freedom and failures. This article analyzes two of Fitzgerald’s earliest short stories, The Offshore Pirate and The Ice Palace, in order to point out the writer’s ambiguous way of representing the flapper, positioned at the crossroads between rebellion and conventionality, emancipation and superficiality. The analysis is mainly based on an evaluation of fashion imagery, a tool into decoding Fitzgerald’s manner of constructing femininity.en_EN
dc.description.abstractTransición, dinamismo, prosperidad, libertad y juventud son características de los Locos años veinte. Las mujeres experimentaron algunos de los cambios más radicales en todas las áreas de su vida, tanto privada como pública, y la moda reflejó la nueva libertad que alcan- zaron: vestidos más cortos, pelo corto, maquillaje, profundos escotes y un aire masculino encantador. Los escritos de Francis Scott Fitzgerald reflejan este mundo contradictorio: su entusiasmo y frivolidad, su libertad y fracasos. Este artículo analiza dos de los primeros relatos breves, The Offshore Pirate y The Ice Palace, con el objetivo de señalar la ambigüedad del autor al representar a la chica moderna, situada en una encrucijada entre la rebelión y el convencionalismo, la emancipación y la superficialidad. Este estudio se basa fundamen- talmente en la evaluación de la imágines sobre moda para descodificar la forma en que Fitzgerald construye la feminidad.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherServicio de Publicaciones. Universidad de La Lagunaes_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista Canaria de Estudios Ingleses, 84, 2022, pp. 97-116;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleFashionable Flappers: Constructing Femininity in F.S. Fitzgerald’s The Offshore Pirate and The Ice Palaceen_EN
dc.title.alternativeChicas a la moda: La construcción de la feminidad en The Offshore Pirate y The Ice Palace de F.S. Fitzgeraldes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.25145/j.recaesin.2022.84.08
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordFrancis Scott Fitzgeraldes_ES
dc.subject.keywordLocos años veintees_ES
dc.subject.keywordfeminidades_ES
dc.subject.keywordchica a la modaes_ES
dc.subject.keywordmodaes_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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