CLIL through action songs.
Share
Complete registry
Show full item recordAuthor
Cruz García, Esther LidiaDate
2022Abstract
Teaching a classroom with a bilingual methodology means teach a large number of pupils
with different weakness and strengthen capacities, abilities and motivations. Dealing with
all this different together can be a challenge. According to my practical experience this
project proposes a significant approach to improve and contribute the development of CLIL
lesson with toddlers or pre-schoolers through music. With CLIL through songs the pupils
can communicate and get new content in a ludic and didactic way. The function of the
songs, selection criteria and the way to present them to the class will be analysed.
The report consists of two parts, the first part deals with the theoretical basis, while the
second one shows an example of my practical experience as well as a record of the results
obtained with the use of children's songs in relation to the areas of the curriculum. Enseñar en un aula con una metodología bilingüe significa enseñar a un gran número de
alumnos con diferentes capacidades, habilidades, motivaciones, debilidades y fortalezas.
Tratar con todas estas diferencias juntas puede ser un reto. De acuerdo con mi experiencia
práctica, este proyecto propone un enfoque significativo para mejorar y contribuir al
desarrollo de las clases de AICLE con niños pequeños o preescolares a través de la
música. Con el AICLE a través de las canciones los alumnos pueden comunicar y obtener
nuevos contenidos de forma lúdica y didáctica. Se analizará la función de las canciones,
los criterios de selección y la forma de presentarlas a la clase.
El informe consta de dos partes, la primera trata de la base teórica, mientras que la
segunda muestra un ejemplo de mi experiencia práctica, así como un registro de los
resultados obtenidos con el uso de canciones infantiles en relación con las áreas del
currículo