Show simple item record

dc.contributor.advisorBazo Martínez, Plácido Enrique 
dc.contributor.authorCruz García, Esther Lidia
dc.contributor.otherMáster Univer. Aprendizaje Integrado Contenidos Lengua Extranjera (inglés)
dc.date.accessioned2022-06-01T11:56:06Z
dc.date.available2022-06-01T11:56:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/27636
dc.description.abstractTeaching a classroom with a bilingual methodology means teach a large number of pupils with different weakness and strengthen capacities, abilities and motivations. Dealing with all this different together can be a challenge. According to my practical experience this project proposes a significant approach to improve and contribute the development of CLIL lesson with toddlers or pre-schoolers through music. With CLIL through songs the pupils can communicate and get new content in a ludic and didactic way. The function of the songs, selection criteria and the way to present them to the class will be analysed. The report consists of two parts, the first part deals with the theoretical basis, while the second one shows an example of my practical experience as well as a record of the results obtained with the use of children's songs in relation to the areas of the curriculum.en
dc.description.abstractEnseñar en un aula con una metodología bilingüe significa enseñar a un gran número de alumnos con diferentes capacidades, habilidades, motivaciones, debilidades y fortalezas. Tratar con todas estas diferencias juntas puede ser un reto. De acuerdo con mi experiencia práctica, este proyecto propone un enfoque significativo para mejorar y contribuir al desarrollo de las clases de AICLE con niños pequeños o preescolares a través de la música. Con el AICLE a través de las canciones los alumnos pueden comunicar y obtener nuevos contenidos de forma lúdica y didáctica. Se analizará la función de las canciones, los criterios de selección y la forma de presentarlas a la clase. El informe consta de dos partes, la primera trata de la base teórica, mientras que la segunda muestra un ejemplo de mi experiencia práctica, así como un registro de los resultados obtenidos con el uso de canciones infantiles en relación con las áreas del currículoes_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsNo autorizo la publicación del documento
dc.titleCLIL through action songs.en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record