• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La Educación Inclusiva en la Educación Infantil. ¿Actualmente el profesorado tiene adquirido los conceptos de Educación Inclusiva e Integración?

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Infantil
Complete registry
Show full item record
Author
Guerra Pérez, Ainara
Date
2022
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/28582
Abstract
Este TFG muestra un análisis de cómo tienen adquiridos los conocimientos de Educación Inclusiva e Integradora los agentes educativos del Sistema Educativo y los problemas existentes en las formaciones. Para ello se ha utilizado como técnica de investigación un cuestionario con diversas cuestiones sobre las definiciones de ambos tipos de educación y los obstáculos que aparecen en sus respectivas formaciones sobre la inclusión. Finalmente, añadir que la elaboración de este proyecto surge por la necesidad de una Educación Inclusiva en las aulas del ámbito de la educación además de, encontrar el problema que hace que la educación no esté siendo de calidad para todo el alumnado. Como bien demuestran los resultados, no se está llevando a cabo una completa educación inclusiva por la falta de formación y los conocimientos inadecuados que se tiene sobre ella.
 
This TFG shows an analysis of how the educational agents of the Educational System have acquired the knowledge of Inclusive and Integrative Education and the existing problems in the formations. For this purpose, a questionnaire has been used as a research technique with several questions of both types of education and the obstacles that appear in their respective training on inclusion. Finally, it should be added that the elaboration of this project arises from the need of an Inclusive Education in the classrooms of the field of education as well as to find the problem that makes education not to be of quality for all the students. As the results show, a complete inclusive education is not being carried out due to the lack of training and inadequate knowledge about it.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00