GoGirls: Evaluation and Testing of the Gender Equality Site Integrated With Google Drive
Date
2022Abstract
This work presents the GoGirls project, which addresses gender equity together with digital
literacy. The objective is to contribute to the empowerment of teenagers in high school,
in extension actions, through workshops with activities using Web 2.0 tools. The GoGirls
website is built within the concept of Learning Objects (LOs), thus constituting a digital
tool to support education. The site was submitted to a usability test by potential LO appli-
cators and also evaluation of the teaching-learning potential in an instructional context. Este trabajo presenta el proyecto GoGirls, que aborda la equidad de género junto con la
alfabetización digital. El objetivo es contribuir al empoderamiento de niñas y niños en la
escuela primaria, en acciones de extensión, a través de talleres con actividades utilizando
herramientas Web 2.0. El sitio web de GoGirls está construido dentro del concepto de
Objetos de Aprendizaje (OA), por lo que constituye una herramienta digital para apoyar
la educación. El sitio fue sometido a una prueba de usabilidad por posibles aplicadores de
OA y también a una evaluación del potencial de enseñanza-aprendizaje en un contexto de
instrucción.