• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Método individualizado de atención temprana en alumnado con TEA.

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Infantil
Complete registry
Show full item record
Author
Marichal Rodríguez, Noelia; Martín Díaz, María; Pérez López, Yaiza
Date
2023
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/33318
Abstract
Una metodología alternativa "es una variante que integra el conjunto de métodos, procedimientos, técnicas, actividades y acciones que se conciben para la realización de una actividad determinada en el marco del desarrollo del proceso de enseñanza, y que está dirigida al cumplimiento de objetivos en condiciones transformadoras". (Deler.G) Este proyecto profesionalizador está basado en una metodología alternativa a la par que innovadora para llevar a cabo una inclusión real del alumnado con necesidades educativas especiales en Educación Infantil. Se presentan una serie de actividades para impulsar el completo desarrollo del alumnado con necesidades tanto en el ámbito académico como en el ámbito personal, ofreciendo una serie de pautas e instrucciones que el personal docente podrá llevar a cabo dentro del aula del segundo ciclo de Educación Infantil. La figura de la maestra pasará a ser la de una acompañante del alumnado en el proceso de adaptación a esta nueva metodología hasta lograr una integración plena del alumnado en el gran grupo. Con este proyecto se pretende y se concluye que es posible una integración total del alumnado con necesidades específicas dentro del gran grupo, siempre y cuando se tenga en cuenta sus características y se aplique una metodología individualizada acorde a los gustos y necesidades de cada infante.
 
An alternative methodology "is a variant that integrates the set of methods, procedures, techniques, activities and actions that are conceived for the realization of a given activity within the framework of the development of the teaching process, and that is directed to the fulfillment of objectives in transforming conditions". (Deler.G) This professionalizing project is based on an alternative and innovative methodology to carry out a real inclusion of students with special educational needs in Early Childhood Education. It presents a series of activities to promote the full development of students with needs both in the academic and personal field, offering series of guidelines and instructions that teachers can carry out in the classroom of the second cycle of Early Childhood Education. The figure of the teacher will become that of a companion for the students in the process of adaptation to this new methodology until the students are fully integrated into the large group. With this project it is intended and concluded that a total integration of students with specific needs within the large group is possible, as long as their characteristics are taken into account and an individualized methodology is applied according to the tastes and needs of each infant.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00