• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La videodanza como recurso educativo en la educación primaria: una propuesta de innovación desde la transversalidad de la educación artística, la educación física y la lengua extranjera

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Primaria
Complete registry
Show full item record
Author
Porras Pérez, Arianna Esther
Date
2023
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/33355
Abstract
El presente trabajo de fin de grado aborda el tema de la integración de la videodanza en la educación primaria. Para ello, se parte del análisis de tres casos, obras de videodanza, de tres autores cuya temática nos ha resultado de interés, y del análisis de una obra de creación propia, tomando este análisis como base para el diseño de una propuesta didáctica innovadora. El objetivo principal del estudio es explorar cómo la videodanza puede ser una herramienta educativa efectiva para la integración de disciplinas y su transversalización en diferentes contextos y para diferentes objetivos educativos. Se espera que esta investigación pueda aportar nuevos recursos y conocimientos en el campo de la educación primaria y pueda ser de utilidad para docentes y estudiantes interesados en la videodanza, con la esperanza o idea de que en un futuro se pueda llevar a la práctica.
 
This undergraduate thesis addresses the issue of integrating videodance in primary education. It is based on the analysis of three cases, videodance works, by three authors whose theme has been of interest to us, and the creation of an own work, taking this analysis as the basis for the design of an innovative didactic proposal. The main objective of the study is to explore how videodance can be an effective educational tool for the integration of disciplines and their mainstreaming in different contexts and for different educational objectives. It is expected that this research can provide new resources and knowledge in the field of primary education and can be useful for teachers and students interested in videodance, with the hope or idea that it can be put into practice in the future.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00