Promoting entrepreneurship education among university students: design and evaluation of an intervention programme
Date
2016Abstract
For the consolidation of entrepreneurial education as a field of
research, a number of challenges must be met, among them, a better connection between pedagogical objectives and the design of programmes, as well as
greater methodological rigour in the evaluation of their impact. With this in
mind, this paper analyses the results of an entrepreneurial education programme carried out with a group of students from a Spanish university,
contrasting the results with a control group. The results indicate that, after
this process, the participating students displayed greater entrepreneurial potential than the group of students that had not participated. However, this
difference is due more to a loss of entrepreneurial intention in the group not
participating in the programme than to an improvement in the participating
students. Para la consolidación de la educación emprendedora como ámbito
de investigación resulta necesario afrontar una serie de retos, entre los que
destacan una mejor conexión entre los objetivos pedagógicos y el diseño de
los programas, así como una mayor exigencia metodológica en la evaluación
de su impacto. Partiendo de ello, en el presente trabajo se analizan los
resultados de un programa de educación emprendedora desarrollado entre
un grupo de alumnado de una universidad española, contrastándolo con un
grupo de control. Los resultados indican que, tras finalizar el proceso, el
alumnado participante muestra un mayor potencial emprendedor que el que
no ha participado. No obstante, esta diferencia se debe más a una pérdida de intención emprendedora por parte del grupo no participante en el programa
que de una mejora de quienes sí participaron.