• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contacto
    • Formulario de contacto
    • Teléfonos
    • riull@ull.es
  • Ayuda y soporte
    • Biblioteca Universitaria
    • Información sobre el Repositorio
    • Subida de documentos
    • Apoyo a la investigación
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Listar

Todo RIULLComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulos

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Listar GI. LEXICÓN por fecha de publicación

Ordenar por:

Orden:

Resultados:

Mostrando ítems 1-20 de 21

  • título
  • fecha de publicación
  • fecha de envío
  • ascendente
  • descendente
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Brain signatures of new (pseudo-) words: Visual repetition in associative and non-associative contexts 

      Bermúdez Margaretto, Beatriz; Beltrán Guerrero, DavidAutoridad ULL; Cuetos, Fernando; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL (2018)
    • Electrophysiological correlates of reading in children with attention deficit hyperactivity disorder 

      González Pérez, Pedro A.; Hernández Expósito, SergioAutoridad ULL; Pérez, Jhoanna; Ramírez Santana, Gustavo MarioAutoridad ULL; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL (2018)
    • Attentional modulation of orthographic neighborhood effects during reading: Evidence from event-related brain potentials in a psychological refractory period paradigm. 

      Rabovsky, Milena; Conrad, MarkusAutoridad ULL; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL; Paschke-Goldt, Jörg; Sommer, Werner (2019)
    • Novel Word Learning: Event-Related Brain Potentials Reflect Pure Lexical and Task-Related Effects 

      Bermúdez Margaretto , Beatriz; Beltrán Guerrero, DavidAutoridad ULL; Cuetos, Fernando; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL (2019)
    • Constituent effect in the written production of Spanish compound words 

      Afonso, Olivia; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL (2019)
    • Both the mirror and the affordance systems might be impaired in adults with high autistic traits. Evidence from EEG mu and beta rhythms 

      Vega Rodríguez, Manuel de; Padrón González, Iván; Moreno, Iván Z.; García Marco, Enrique; Domínguez Martínez, Alberto; Marrero Hernández, Hipólito; Hernández Expósito, Sergio; Psicología Cognitiva, Social y Organizacional (2019)
    • Neurophysiological correlates of top-down phonological and semantic influence during the orthographic processing of novel visual word-forms 

      Bermúdez Margaretto, Beatriz; Beltrán Guerrero, DavidAutoridad ULL; Shtyrov, Yury; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL; Cuetos, Fernando (2020)
    • What, Where, When and How of Visual Word Recognition: A Bibliometrics Review 

      Fu, Yang; Wang, Huili; Guo, Hanning; Bermúdez Margaretto, Beatriz; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL (2020)
    • Inhibitory effect of positional syllable frequency in Spanish 2nd and 4th readers. 

      Luque, J. L.; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL; Bordoy, S.; Giménez, A.; López-Pérez, P. J.; López Zamora, M. (2020)
    • Rapid acquisition of novel written word-forms: ERP evidence 

      Bermúdez Margaretto, Beatriz; Shtyrov, Yury; Beltrán Guerrero, DavidAutoridad ULL; Cuetos, Fernando; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL (2020)
    • Multisession Anodal tDCS on the Right Temporo-Parietal Junction Improves Mentalizing Processes in Adults with Autistic Traits 

      Padrón González, IvánAutoridad ULL; García Marco, Enrique; Moreno González, Iván; Birba, Agustina; Silvestri, Valentina; León Santana, InmaculadaAutoridad ULL; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL; López Pigüi, Joana; Vega Rodríguez, Manuel deAutoridad ULL (2021)
    • The frequency of word gender as a variable for lexical access in Spanish 

      Santos, Anthea; Bermúdez Margaretto, Beatriz; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL (2022)
    • Tool selection based on rigidity in young children: a comparative approach. 

      Manrique, Héctor M.; Hernández Gálvez, YurenaAutoridad ULL; Hernández Cabrera. Juan; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL (2022)
    • Comparing mnemonic effects of iconic gestures and pictures on word memory. 

      Sánchez Borges, IvánAutoridad ULL; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL (2022)
    • The frequency of word gender as a variable for lexical access in Spanish. 

      Santos Álvarez, Anthea GaraAutoridad ULL; Bermúdez Margaretto, Beatriz; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL (2022)
    • Language proficiency modulates L2 orthographic learning mechanism: Evidence from event-related brain potentials in overt naming 

      Fu, Yang; Bermúdez Margaretto, Beatriz; Beltrán Guerrero, DavidAutoridad ULL; Huili, Wang; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL (2023)
    • Struggling with L2 alphabet: The role of proficiency in orthographic learning 

      Fu, Yang; Bermúdez Margaretto, Beatriz; Wang, Huili; Tang, Dong; Cuetos, Fernando; Domínguez Martínez, AlbertoAutoridad ULL (2023)
    • Sánchez-Borges, I. & Álvarez, C.J. (2022). Iconic gestures serve as primes for both auditory and visual word forms. Gestures, 21, 2:3, 296¿319. 

      Sánchez Borges, IvánAutoridad ULL; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL (2023)
    • Naturaleza del input y procesamiento de la sílaba en palabras en la enfermedad de Parkinson. 

      Rodríguez Riaño, Leidy Johanna; Baquero Castellanos, Silvia; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL; Müller, Oliver (2023)
    • The embodied typist: Bimanual actions are modulated by words¿ implied motility and number of evoked limbs.  

      Rolán González, Katia; Sánchez Borges, IvánAutoridad ULL; Kogan, Boris; García Marco, Enrique; Álvarez González, Carlos JavierAutoridad ULL; Vega Rodríguez, Manuel deAutoridad ULL; García, Adolfo M. (2023)
      Web ULLTwitterFacebook
      Universidad de La Laguna

      Universidad de La Laguna

      Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00