CLIL and digitalization: A didactic proposal for 6th grade.
Author
Fernández Medina, NataliaDate
2024Abstract
This work is based in CLIL methodology: Content and Language Integrated Learning, an
innovative educative methodology for teaching a second language, in this case English.
Asignificant proposal has been created through a didactic unit integrating Canary folklore
contents, whose final task includes digitalization through the Canva application. For the
theoretical framework, bibliographic sources and related references will be used to chart
the state of the issue. On the other hand, the empirical framework will analyse the creation
of an original proposal related to the Social Science syllabus for 6
th grade students. Este trabajo se basa en la metodología AICLE: una metodología educativa innovadora
para la enseñanza de una segunda lengua, en este caso el inglés. Se ha creado una
propuesta significativa a través de una unidad didáctica que integra contenidos canarios,
cuya tarea final incluye la digitalización a través de la aplicación Canva. Para el marco
teórico, se utilizarán fuentes bibliográficas y referencias relacionadas. Por otro lado, en
el marco práctico se analizará la creación de una propuesta original relacionada con el
temario de Ciencias Sociales para alumnos de 6º de Primaria.