• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La inclusión del alumnado con TEA dentro de la educación física

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Primaria
Complete registry
Show full item record
Author
Barreto González, Claudia; Acosta Hernández, Ayoze
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37905
Abstract
La inclusión del alumnado con necesidades educativas especiales es fundamental para poder satisfacer sus demandas y así crear un enfoque educativo adaptado que reconozca y valore estas necesidades. Es esencial que para favorecer el aprendizaje de los estudiantes que presentan un Trastorno del Espectro del Autismo (TEA), se implementen estrategias pedagógicas que puedan favorecer el pleno desarrollo del alumnado, así como la interacción social y el disfrute del proceso de adquisición de conocimientos. En este Trabajo de Fin de Grado se presenta un proyecto de innovación donde se trabaja una rutina específica para el alumnado con TEA, centrado en el área de la Educación Física, que está destinado a un centro educativo de Educación Primaria que no dispone de estas medidas de actuación para el alumnado con diversidad. El proyecto está dirigido al 3º ciclo de la etapa de Primaria. De esta manera, se fomenta el desarrollo de las habilidades motrices básicas del alumnado y se le proporciona una experiencia beneficiosa para ellos y ellas.
 
The inclusion of students with special educational needs is essential to meet their demands and thus create an adapted educational approach that recognizes and values these needs. It is essential that to promote the learning of students with Autism Spectrum Disorder (ASD), pedagogical strategies are implemented to fully develop the students, as well as social interaction with their peers and the enjoyment of the knowledge acquisition process. In this Final Degree Project, an innovation project is presented where a specific routine for students with ASD is worked on, focused on the area of Physical Education, which is intended for a Primary Education school that does not have these action measures for students with diversity. The project is planned to be implemented in the 3rd cycle of the Primary stage. In this way, the development of students' basic motor skills is encouraged and a beneficial experience is provided for them.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00