• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

"Bailamos signando": una propuesta innovadora que busca potenciar la inclusión, dentro y fuera de la escuela, mediante el aprendizaje de la LSE unido con la danza y el movimiento

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Pedagogía
Complete registry
Show full item record
Author
Dorta Domínguez, Lucía Josefina
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37913
Abstract
Este Trabajo de Fin de Grado se centra en favorecer la inclusión a través la interacción del alumnado sordo o con discapacidad auditiva en el entorno educativo, utilizando el aprendizaje de la Lengua de Signos Española (LSE) a través de la danza y el movimiento en centros de Educación Primaria. Al no estar integrada la LSE en esta etapa educativa, la danza y el movimiento ofrecen una vía interdisciplinar, incorporándose en áreas como Educación Física y Lengua Castellana. La convergencia del cuerpo, la danza y la LSE busca mejorar la calidad de vida de los/as estudiantes, fomentando relaciones sociales más sólidas. El proyecto consiste en tres unidades didácticas distribuidas a lo largo de tres meses, donde se abordan actividades que introducen aspectos clave de la LSE, el movimiento corporal y la expresión. Para evaluar el logro del objetivo principal, se emplea una rúbrica evaluativa.
 
This End of Degree Paper focuses on promoting inclusion through the interaction of deaf or hearing impaired students in the educational environment, using the learning of Spanish Sign Language (SSL) through dance and movement in primary schools. As the SSL is not integrated in this educational stage, dance and movement offer an interdisciplinary path, incorporating areas such as Physical Education and Spanish Language.The convergence of the body, dance and LSE seeks to improve the quality of life of the students/s, fostering stronger social relations. The project consists of three teaching units distributed over three months, which address activities that introduce key aspects of SSL , body movement and expression. An evaluation heading is used to assess the achievement of the main objective.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00