• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Recorriendo caminos entre la comprensión lectora y el TDAH.

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Primaria
Complete registry
Show full item record
Author
Expósito Velázquez, Laura; Fernández González, Lucía
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37945
Abstract
El presente trabajo de fin de grado se enfoca en el estudio de la comprensión lectora en alumnado con trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH). Se trata de un trastorno neurobiológico que se identifica por dificultades en la atención, impulsividad e hiperactividad. Estas características pueden afectar al rendimiento académico, especialmente en algunas habilidades esenciales, como la comprensión lectora. Por tanto, el objetivo principal de esta revisión teórica es estudiar cómo el TDAH influye en la comprensión lectora e investigar metodologías que puedan fomentar esta habilidad en los/las alumnos/as que presentan este trastorno, así como el papel que las TIC pueden jugar en este contexto. Este trabajo proporciona un resumen de conocimientos y prácticas educativas al facilitar una comprensión amplia de las dificultades y necesidades del alumnado con TDAH con respecto a la competencia lectora, y al ofrecer estrategias determinadas que pueden orientar al profesorado de manera eficaz.
 
This final degree project focuses on the study of reading comprehension in students with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). This is a neurobiological disorder identified by difficulties in attention, impulsivity, and hyperactivity. These features can affect academic performance, especially in some essential skills, such as reading comprehension. Thus, the main objective of this review of theory is to study how ADHD influences reading comprehension and to investigate methodologies that may enhance this skill in students with this disorder, as well as the role that information technologies may play in this context. This work provides a summary of knowledge and educational practice by facilitating a broader understanding of the difficulties and needs of students with ADHD regarding reading proficiency, and by offering specific strategies that may serve as an efficient guide for their teachers.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00