• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cosechando sonrisas: el rol de la gestión emocional en la educación primaria

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Pedagogía
Complete registry
Show full item record
Author
Navarro Hernández, Rita
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37949
Abstract
La gestión emocional es un concepto clave que se podría tratar tanto en ámbitos sociales como educativos. Para ello, es imprescindible conocer el impacto de la inteligencia emocional en el rendimiento académico, así como la relación existente que hay entre ambas variables. Este proyecto surge con el interés de mejorar la gestión emocional del alumnado de Educación Primaria, particularmente, los niños y niñas que se benefician de recursos de apoyo escolar en contextos no formales. Asimismo, lo que se pretende es que los y las menores que se encuentra en contextos no formales, aprendan a manejar sus emociones, por medio de técnicas y herramientas, como el roleplaying, con el fin de que les ayude a enfrentar cualquier situación, tanto dentro como fuera del ámbito escolar, y poder así conocer y gestionar las emociones de manera adecuada. De esta manera sabrán cómo manejar sus emociones y cómo mejorar su atención y concentración, ayudando también en esto. Las actividades se llevarán a cabo en las diferentes instituciones en contextos no formales.
 
Emotional management is a key concept that could be addressed in both social and educational settings. For this, it is essential to know the impact of emotional intelligence on academic performance, as well as the relationship between both variables. This project arises with the interest of improving the emotional management of primary school students, particularly children who benefit from school support resources in nonformal contexts. Likewise, the aim is that children in non-formal contexts learn to manage their emotions through techniques and tools, such as role-playing, in order to help them face any situation, both inside and outside the school environment, and thus be able to know and manage emotions properly. In this way they will know how to manage their emotions and how to improve their attention and concentration, also helping in this. The activities will be carried out in the different institutions in nonformal contexts.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00