• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Cómo podemos integrar en un aula ordinaria a alumnado con NEAE?

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Infantil
Complete registry
Show full item record
Author
González González, Salomé
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37972
Abstract
Este Trabajo de Fin de Grado pretende conocer estrategias, metodologías y materiales didácticos que favorezcan la inclusión del alumnado NEAE en un aula ordinaria de Educación Infantil. Para el desarrollo de la investigación, se ha realizado una entrevista a diferentes profesionales del ámbito educativo que han sido previamente seleccionados y ejercen actualmente en centros educativos del norte de la isla de Tenerife. La entrevista es semiestructurada y contiene preguntas de elaboración propia que han sido divididas en cinco categorías diferentes: presentación, formación académica, alumnado NEAE, adaptaciones y espacios y recursos. Los resultados de las entrevistas muestran una variedad de recursos y materiales didácticos que atendiendo a las necesidades individuales de cada niño y niña pueden ser útiles para su desarrollo integral y adaptación en el centro educativo y aula.
 
This Bachelor's Thesis aims to understand strategies, methodologies, and didactic materials that promote the inclusion of students with special educational needs in a regular classroom of Early Childhood Education. For the development of the research, interviews have been conducted with different professionals in the educational field who have been previously selected and currently work in educational centers in the north of Tenerife. The interview is semi-structured and contains self-developed questions that have been divided into five different categories: introduction, academic training, students with special educational needs, adaptations, spaces, and resources. The results of the interviews show a variety of didactic resources and materials that, addressing the individual needs of each child, can be useful for their integral development and adaptation in the education center and classroom.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00