• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El valor del bilingüismo en la educación infantil

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Infantil
Complete registry
Show full item record
Author
Henríquez Alvarado, Maite
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37984
Abstract
El presente Trabajo de Fin de Grado constituye una revisión teórica sobre la relevancia del bilingüismo, la capacidad de una persona para comunicarse eficientemente en dos idiomas, en el contexto de la educación infantil. Explora las definiciones, la evolución y las tendencias actuales del bilingüismo, así como sus distintos tipos y las características asociadas a los individuos bilingües. Se examina también la adquisición del lenguaje en las primeras etapas de la vida y se aborda la controversia en torno a la teoría del período crítico. A través de un análisis de seis artículos de investigación seleccionados mediante una revisión exhaustiva, se han identificado y clasificado diversos criterios comparativos relevantes al tema propuesto. Se concluye con que los diferentes artículos respaldan la idea de que la integración del bilingüismo en la educación infantil conlleva beneficios sustanciales, subrayando la importancia de implementar programas de enseñanza bilingüe en los centros educativos.
 
This thesis is a theoretical review of the relevance of bilingualism, the ability of a person to communicate efficiently in two languages, in the context of early childhood education. It explores the definitions, evolution and current tendencies of bilingualism, as well as its different types and the characteristics associated with bilingual individuals. It also examines language acquisition in the early stages of life and addresses the controversy surrounding the critical period theory. Through an analysis of six research articles selected through a comprehensive research, several comparative criteria relevant to the proposed topic have been identified and classified. It is concluded that the different articles support the idea that the integration of bilingualism in early childhood education brings substantial benefits, underlining the importance of implementing bilingual teaching programs in schools.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00