• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La inclusión educativa en la educación infantil

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Infantil
Complete registry
Show full item record
Author
Afonso García, Marta
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37990
Abstract
La atención a la diversidad y la inclusión educativa han supuesto un reto para el sector educativo de nuestro país. Es por ello por lo que el presente trabajo tiene como objetivo principal hacer una revisión bibliográfica para conocer cuál ha sido el proceso de evolución que este término ha sufrido a lo largo del tiempo, sobre todo centrado en la etapa de Educación Infantil. Así, se han seleccionado cuatro artículos de investigaciones, los cuales cumplieron con los criterios de inclusión detallados en este trabajo, en las que se pone de manifiesto, mayoritariamente, la formación y aptitudes que los docentes tienen en cuanto a inclusión educativa se refiere. En este sentido, las principales conclusiones obtenidas a raíz del presente trabajo revelan la importancia que tiene la atención a la diversidad y la inclusión educativa en los tiempos actuales, así como la necesaria formación que, no solo los especialistas en NEAE, sino también los docentes han de poseer para llevar a cabo una práctica educativa de calidad.
 
Attention to diversity and educational inclusion have been a challenge for the educational sector in our country. For this reason, the main objective of this paper is to review the literature in order to know the process of evolution that this term has undergone over time, especially focused on the Early Childhood Education stage. Thus, four research articles have been selected, which met the inclusion criteria detailed in this work, in which the training and skills that teachers have in terms of educational inclusion are mainly highlighted. In this sense, the main conclusions obtained as a result of this work reveal the importance of attention to diversity and educational inclusion in current times, as well as the necessary training that not only specialists in SEN, but also teachers must have in order to carry out a quality educational practice.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00