• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Formación en gestión del aula: estrategias para docentes de secundaria para fomentar un ambiente de aprendizaje positivo y productivo

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Pedagogía
Complete registry
Show full item record
Author
González Hernández, Mirella; Urréjola Padrón, Irene
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/40514
Abstract
Este Trabajo de Fin de Grado (TFG) se centra en la elaboración de una formación de estrategias para la gestión del aula, dirigido a docentes de secundaria, con el objetivo de mejorar su capacidad para mantener un ambiente de aprendizaje positivo y productivo. Dicha propuesta se ha desarrollado tras revisar la literatura existente sobre técnicas de gestión del aula, así como a través de la recopilación de experiencias y buenas prácticas de profesionales en el campo educativo. A su vez, se ha estructurado en diferentes secciones que abordan aspectos como la creación de normas y expectativas, el manejo de la disciplina, la promoción de la participación activa de los y las estudiantes y la gestión de conflictos. Se espera que este manual sirva como una herramienta práctica y útil para los y las docentes, proporcionándoles estrategias concretas a la par de efectivas para mejorar su desempeño en el aula.
 
This Graduation Thesis (TFG) focuses on the development of a classroom management strategy manual, aimed at secondary school teachers, with the aim of improving their ability to maintain a positive and productive learning environment. This manual was developed after reviewing the existing literature on classroom management techniques, as well as through the compilation of experiences and good practices of professionals in the field of education. In turn, it has been structured into different sections that address issues such as setting standards and expectations, managing discipline, promoting active student participation and managing conflict. It is hoped that this handbook will serve as a practical and useful tool for teachers, providing them with concrete strategies to improve their performance in the classroom.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00