• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contacto
    • Formulario de contacto
    • Teléfonos
    • riull@ull.es
  • Ayuda y soporte
    • Biblioteca Universitaria
    • Información sobre el Repositorio
    • Subida de documentos
    • Apoyo a la investigación
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Listar

Todo RIULLComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulos

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Julián Caparrós-Morata y Juan José Arévalo-Bermejo. La vinculación epistolar entre dos educadores de amplia conciencia política y social

Thumbnail
Ver/Abrir
Exportar Citas
MendeleyRefworks
Compartir
Colecciones
  • GI. Grupo Interdisciplinar de Investigación sobre el pasado Educativo (GISEDU)
Registro completo
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Ferraz Lorenzo, Manuel; González Delgado, MarianoAutoridad ULL; Machado Trujillo, Cristian
Fecha
2022
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/41265
Resumen
The aim of this paper is twofold. On the one hand, to know about the pedagogical approaches of Julián B. Caparrós Morata, one of the best-trained, most committed and, unfortunately, less well-known teachers of pedagogical renewal in the Canary Islands and Spain. And, on the other hand, to delve into the figure of what was one of the most important men in the fields of education and politics in Central America. And all this, in a pre-war, war, post-war and cold war time, of a clear setback in ideas and the rise of pragmatism in the political, social and cultural spheres.
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00