• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La enseñanza de la filosofía: ¿Historia de la filosofía o filosofar?

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Hernández Mora, Tomás
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/7311
Abstract
The central pedagogical question about teaching philosophy has been formulated as: to teach history of philosophy or to teach "philosophizing"? The answer to this important question has supposed an alignment in one or another position from Kant and Hegel to the present, giving rise to a fundamental debate about the nature of teaching philosophy. The purpose of this Master’s Thesis is give account for such debate by analyzing the most recent positions and their impact on the current conception of teaching philosophy (and, therefore, on its practice). It also is addressed the origins of the debate and defends our own vision about it.
 
La cuestión pedagógica central acerca de la enseñanza de la filosofía ha sido formulada como: ¿enseñar historia de la filosofía o enseñar a “filosofar”? La respuesta a esta importante cuestión ha supuesto un alineamiento en una u otra posición desde Kant y Hegel al presente, dando lugar a un debate fundamental acerca de la naturaleza de la enseñanza de la filosofía. El objetivo de este Trabajo de Fin de Máster es dar cuenta de tal debate, analizando las posiciones más recientes y su repercusión en la concepción actual de la enseñanza de la filosofía (y, por tanto, en su práctica). Se atiende también a los orígenes del debate y se defiende una visión propia acerca del mismo.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00