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Teaching English Pronunciation in Secondary and Upper High Schools

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  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
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Autor
Bautista Green, Roxana
Fecha
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/7388
Resumen
In Secondary and Upper High Schools there has been a widespread rejection towards the teaching of pronunciation, mostly reduced to decontextualised and vague explanations or exercises. For this reason, this master’s project intends to reinforce the importance of pronunciation in Spanish schools, integrating its teaching within oral activities that allow the students to apply the acquired knowledge holistically. In more detail, it seeks to analyse how a communicative approach of the English language is the best procedure to improve both segmental and suprasegmental mispronunciations, aiming for an intelligible outcome of the language. The research examines the situation of pronunciation in a specific Spanish High School, confirming its lack of awareness and thus promoting a renewed approach with the implementation of different pronunciation activities. The optimistic results come to explain the need for a systematic and realistic application, helping both teachers and students in its incorporation to the English lessons.
 
En la Educación Secundaria ha habido un rechazo generalizado hacia la enseñanza de la pronunciación, en su mayoría reducido a explicaciones y ejercicios simples y descontextualizados. Por esta razón, este proyecto pretende demostrar la importancia de la pronunciación en las escuelas españolas, incorporando su enseñanza en actividades orales y permitiendo a los alumnos aplicar ese conocimiento de forma integral. Más detenidamente, este proyecto pretende analizar cómo un enfoque comunicativo de la lengua inglesa es el mejor procedimiento para mejorar errores segmentales y suprasegmentales de pronunciación, con el fin de lograr un resultado inteligible del lenguaje. El proyecto estudia la situación de la pronunciación en un Instituto español, confirmando esa falta de concienciación y promoviendo un enfoque renovado con la implementación de diferentes actividades de pronunciación. Los resultados óptimos vienen a explicar la necesidad de una aplicación sistemática y realista en su enseñanza, ayudando tanto a los profesores como a los estudiantes en su incorporación a las clases de Inglés.
 
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