• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El desarrollo de la destreza de comprensión auditiva en Secundaria

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Correa Gil, Carla
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/7430
Abstract
This project aims at investigating the current methods and strategies to practise listening in the English lessons. The assumption here is that we must try to approach the areas of interest of students in order to create a motivational context in the learning process. The study was focused on two groups of 1st of ESO, both defined by a lack of motivation when developing listening activities. We began the study with an analysis that includes the observation of teachers in their different sessions and personal interviews to teachers. With all this, we designed and implemented several activities based on the selection of correct materials, the importance of the preparation activities and the use of ICT’s. The results obtained were highly satisfactory. Likewise, in this project improvement proposals are suggested in order to motivate students to participate actively in these types of listening activities. Through these approaches, we seek to improve listening skills in the English classroom. At the same time, and taking into account the importance of the use of ICT’s, this project aims to approach the foreign language in a more technological way.
 
Este proyecto tiene como objetivo general investigar los métodos y las estrategias más actuales para trabajar la comprensión oral en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Así pues, parte de la idea de que hay que acercarse al área de interés del alumnado para generar un entorno de motivación en el proceso de enseñanza- aprendizaje. El estudio se ha centrado en dos grupos bastante heterogéneos de 1º de la ESO, caracterizados por una falta de motivación a la hora de realizar tareas de comprensión oral. Partiendo de un análisis de necesidades, que incluye la observación de la práctica docente en el aula y la realización de entrevistas personales a docentes, hemos diseñado e implementado una serie de actividades basadas fundamentalmente en la selección de materiales adecuados, el énfasis en las actividades preparatorias y el uso de las TICs. Los resultados obtenidos fueron altamente satisfactorios. Asimismo, en este trabajo se sugieren propuestas de mejora que podrían promover la motivación por participar más activamente en este tipo de actividades de comprensión auditiva. A través de estas propuestas de actividades pretendemos mejorar la destreza auditiva en la lengua inglesa. Al mismo tiempo, y teniendo en cuenta la importancia del uso de las TICs, este proyecto también persigue acercar la lengua extranjera en un formato que se ajuste más a la era tecnológica en la que vivimos.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00