Teletrabajo.
Autor
Perdomo Martín, CristinaFecha
2019Resumen
Telecommuting was born in the 70s as a result of the oil crisis, specifically,
in the United States. Since then until now, it has evolved along with
Information and Communication Technologies (ICTs), which make the
existence of Telework possible. This type of employment offers several
advantages and disadvantages, in which it will be deepened.
Teleworkers will have the same rights as a face-to-face worker, although
there are certain aspects in which the teleworker's rights will be limited
with respect to those of the face-to-face worker.
The diverse regulations, both national and European, will be studied in
depth, which refer to Teleworking and, in addition, emphasis will be placed
on the importance of the European Union in terms of Teleworking.
Finally, mention will be made of several companies that have teleworkers
on their staff and, in addition, will deepen the current situation of
Teleworking both nationally and at European level. El Teletrabajo nace en los años 70 como consecuencia de la crisis del petróleo,
concretamente, en Estados Unidos. Desde ese entonces hasta la actualidad, ha ido
evolucionando junto con las Tecnologías de la Información y la Comunicación
(TICs), las cuales hacen posible la existencia del Teletrabajo. Esta modalidad de
empleo ofrece diversas ventajas y desventajas, en las cuales se profundizará.
Los teletrabajadores contarán con los mismos derechos que un trabajador
presencial, aunque existen determinados aspectos en los que los derechos del
teletrabajador se verán limitados respecto a los del trabajador presencial.
Se profundizará en la diversa normativa, tanto nacional como europea, que hacen
referencia al Teletrabajo y, además, se hará hincapié en la importancia de la Unión
Europea en materia de Teletrabajo.
Finalmente, se hará mención a varias empresas que cuentan con teletrabajadores
en su plantilla y, además, se profundizará en la situación actual del Teletrabajo
tanto a nivel nacional como a nivel europeo.