• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Una vía desconocida: la transición educativa hacia la Formación Profesional Superior

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
García Herrera, Omayra
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10569
Abstract
Esta investigación, realizada como Trabajo de Fin de Máster, concretamente el Máster en Formación del Profesorado de la Universidad de La Laguna (en la especialidad de orientación educativa), gira en torno a un estudio exploratorio- descriptivo sobre la transición a la Formación Profesional Superior. Para ello, se analiza la orientación e información que recibe el alumnado respecto a esta formación y las causas que le han impulsado a elegirla, aplicando un instrumento de recogida de información a una muestra de estudiantes de Formación Profesional Superior de tres centros de la isla de Tenerife. Los resultados obtenidos no sólo sirven para comprender la problemática de investigación sino también para llevar a cabo las medidas oportunas.
 
This investigation, realized as Master’s Thesis, specifically the Master’s Degree in Teacher Training from the University of La Laguna (in the specialty of educational guidance), revolves around an exploratory study on the educational transition to Higher Vocational Training. For this, the guidance and information received by the students regarding this training is analyzed and the causes that have been impelled him to choose it, applying an instrument to collect information to a student sample of Higher Vocational Training over three centers of the Tenerife island. The results achieved are useful to understand the research problem and to carry out the appropriate measures.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00