Show simple item record

dc.contributor.advisorPeláez Puerto, Ignacio 
dc.contributor.authorMartín García, Cristinaes_ES
dc.date.accessioned2018-10-23T12:55:09Z
dc.date.available2018-10-23T12:55:09Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10773
dc.description.abstractThis Final Master´s Work (TFM), which is presented below, shows my experience as a student and as a teacher during the formation process of the Master in Obligatory Secondary Education teacher, Secondary School, Professional Training, and Language teaching, specifically in the field of technology. In this one, it is reflected, especially, my time in CPEIPS Montessori, where I could develop the Practicum and the experience had the opportunity to live teaching Technology and Mathematics to 1st, 2nd, 3rd and 4th ESO. Thus, the purpose of the present document is to develop the contents in the second paragraph of the Guide of the final Master Work: EDUCATIONAL PRACTICE MODALITY, which includes a reflective analysis and a critical evaluation of the didactic planning of de Department of the centre where de Practicum has been developed, the annual didactic planning (3rd ESO in this case) of the subject of Technology and the elaboration of a Didactic Unit of this planning.en
dc.description.abstractEste Trabajo Fin de Máster (TFM) que se presenta a continuación, muestra mi experiencia desarrollada como alumna y docente durante el proceso de formación del “Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas”, concretamente en la especialidad de Tecnología. En éste, queda reflejado, especialmente, mi paso por el CPEIPS Montessori, donde pude realizar el Prácticum y la experiencia que tuve la oportunidad de vivir formando parte de las clases de Tecnología y Matemáticas en los cursos de 1º, 2º, 3º y 4º de la ESO. Así, en el documento presente, se verán desarrollados los contenidos enmarcados en el segundo apartado de la Guía del Trabajo Fin de Máster: MODALIDAD DE PRÁCTICA EDUCATIVA, los cuales engloban, un análisis reflexivo y valoración crítica de la programación didáctica del departamento del Centro donde se ha desarrollado el Prácticum, realización de una programación didáctica anual, en este caso, de 3º de la Educación Secundaria Obligatoria (ESO) de la asignatura de Tecnología y la elaboración de una Unidad Didáctica de dicha programación.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectProgramación didáctica
dc.subjectTecnología
dc.subjectEnseñanza secundaria
dc.titleProgramación didáctica: Tecnología 3ª ESOes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)