Show simple item record

dc.contributor.advisorRodríguez Hernández, Juan Antonio 
dc.contributor.authorLópez Garnier, Elenaes_ES
dc.date.accessioned2018-10-25T13:15:15Z
dc.date.available2018-10-25T13:15:15Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10866
dc.description.abstractThe present research aims at the goal of knowing the results of the diverse school mediation programs that have been developed in Spain, in the field of educación secundaria, in order to express the benefits of mediation as an alternative measure for the resolution of conflicts in the school context. Firstly, the basic and fundamental concepts of the theme are framed; and also the situation of school mediation in Spain and it’s current legislation. Subsequently, the methodology used to conduct this theoretical review is developed, explaining, afterwards, the results of most interest from each article consulted, and presenting, thus, the corresponding discussions of the authors. Finally, the main conclusions are presented; obtained from the information gathered throughout the research. Amongst them, mediation as a positive resource is highlighted, which helps to favour cohabitation and to optimize the functioning of the school centres; in addition to promote critical capacities, assertiveness and empathy within the educational community.en
dc.description.abstractLa presente investigación tiene por objeto conocer los resultados de los diversos programas de mediación escolar que se han realizado en España en el ámbito de la educación secundaria, y plasmar así los beneficios de la mediación como medida alternativa para la resolución de conflictos en el contexto escolar. Desde un comienzo, se enmarcan los conceptos básicos y fundamentales del tema. También, se presenta la situación de la Mediación Escolar en España y su legislación vigente. A continuación, se desarrolla la metodología utilizada para llevar a cabo esta revisión teórica, exponiendo posteriormente los resultados más relevantes de cada artículo y presentando así las respectivas discusiones de los autores. Finalmente, se ultima con las principales conclusiones, obtenidas de la información recabada a lo largo de este trabajo. Entre ellas se destaca la mediación como un recurso realmente positivo, el cual contribuye a favorecer la convivencia y a optimizar el funcionamiento de los centros escolares, además de fomentar capacidades de criterio, asertividad y empatía en la comunidad educativa.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.rightsNo autorizo la publicación del documento
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectMediación escolar
dc.subjectconvivencia
dc.subjectprograma
dc.subjectconflicto
dc.titleRevisión Bibliográfica de los Programas de Mediación Escolar en España en el contexto de la educación secundaria: Obstáculos y beneficioses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

No autorizo la publicación del documento
Except where otherwise noted, this item's license is described as No autorizo la publicación del documento