Show simple item record

dc.contributor.advisorPérez Jorge, David 
dc.contributor.authorMartín Domínguez, Idairaes_ES
dc.contributor.otherMáster Univ.En Interv. Psicop. en Contextos de Educación Formal y no Formales_ES
dc.date.accessioned2018-10-25T13:45:10Z
dc.date.available2018-10-25T13:45:10Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10882
dc.description.abstractThrough this study, we have tried to know the attitude of the teaching staff of primary, infant and N.E.E. to Asperger's syndrome. To this end, a descriptive study was conducted in order to describe the attitudes of professionals towards the pupils with the syndrome in relation to certain socio-demographic variables of interest. In addition, an ad hoc questionnaire was developed from which collected data which showed a general positive attitude of teachers, as a main result, but with important differences in the variables of age, type of Centre, N.E.E training, N.E.E. experience and experience with Asperger's syndrome.en
dc.description.abstractA través de este estudio se ha pretendido conocer la actitud del profesorado de primaria, infantil y Necesidades Educativas Especiales (N.E.E) hacia el Síndrome de Asperger. Para ello, se llevó a cabo un estudio de tipo descriptivo con el fin de conocer las actitudes de los profesionales hacia el alumnado con el Síndrome en relación a ciertas variables sociodemográficas de interés. Además, se elaboró un cuestionario Ad hoc a partir del cual se recogieron los datos que arrojaron como principal resultado una actitud positiva general de los docentes, pero con diferencias relevantes en las variables de edad, tipo de centro, formación en N.E.E, experiencia en N.E.E. y experiencia con Síndrome de Asperger.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsNo autorizo la publicación del documentoes_ES
dc.subjectSíndrome de Asperger
dc.subjectNecesidades educativas especiales
dc.subjectIntegración escolar
dc.subjectEnseñanza primaria
dc.subjectEducación infantil
dc.titleActitudes del profesorado de Educación primaria, infantil y necesidades educativas especiales hacia el alumnado con síndrome de Aspergeres_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record