• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Frequently Asked Questions
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Educación
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Educación
  • View Item

Actitudes del profesorado de Educación primaria, infantil y necesidades educativas especiales hacia el alumnado con síndrome de Asperger

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Educación
Complete registry
Show full item record
Author
Martín Domínguez, Idaira
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10882
Abstract
Through this study, we have tried to know the attitude of the teaching staff of primary, infant and N.E.E. to Asperger's syndrome. To this end, a descriptive study was conducted in order to describe the attitudes of professionals towards the pupils with the syndrome in relation to certain socio-demographic variables of interest. In addition, an ad hoc questionnaire was developed from which collected data which showed a general positive attitude of teachers, as a main result, but with important differences in the variables of age, type of Centre, N.E.E training, N.E.E. experience and experience with Asperger's syndrome.
 
A través de este estudio se ha pretendido conocer la actitud del profesorado de primaria, infantil y Necesidades Educativas Especiales (N.E.E) hacia el Síndrome de Asperger. Para ello, se llevó a cabo un estudio de tipo descriptivo con el fin de conocer las actitudes de los profesionales hacia el alumnado con el Síndrome en relación a ciertas variables sociodemográficas de interés. Además, se elaboró un cuestionario Ad hoc a partir del cual se recogieron los datos que arrojaron como principal resultado una actitud positiva general de los docentes, pero con diferencias relevantes en las variables de edad, tipo de centro, formación en N.E.E, experiencia en N.E.E. y experiencia con Síndrome de Asperger.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00